Při zahájení (či případném ukončení) spolupráce s naší účetní firmou přebereme kompletní účetní dokumentaci a vyhotovujeme předávací protokol, který obsahuje seznam všech předávaných písemností.
Se správným vedením mzdového účetnictví máme bohaté zkušenosti. Napište nám a nechte si vypracovat nabídku!
Ing. Šárka Chlumská, jednatelka společnosti
Předávací protokol podepisuje předávající a přejímající. Předávací protokol je významný dokument, který na jednu stranu chrání předávajícího před případným nařčením o nedodání všech dokladů a účetních knih vztahujících se k předávanému účetnictví, a na druhé straně přejímající má přehled o všech dokumentech daného účetnictví.
Při převzetí účetnictví či daňové evidence je nutné dodat následující doklady:
Podklady týkající se vedení účetnictví
Vedení účetnictví je proces kontinuální, který je od sebe sice oddělen účetními závěrkami, ale zůstatky rozvahových účtu na sebe navazují z jednoho účetního období do druhého. Bez znalosti minulých účetních období nelze správně vést účetnictví v běžném účetním období.
a navíc obraty výsledkových účtů a účetní doklady rozpracovaného účetního období při převzetí v průběhu zdaňovacího období.
Inventurní soupisy: Ze zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, vyplývá jedna z povinností účetní jednotky, a to zhotovení inventurních soupisů rozvahových účtů. Správně vyhotovena inventarizace vysvětluje zůstatky na rozvahových účtech na jednotlivé účetní případy včetně rozboru počátečního stavu minulých let. Inventurní soupis je průkazný účetní záznam o majetku a závazcích, zjištěný fyzickou, např. dokladovou inventurou. Při zjištění inventurních rozdílů a jejich zaúčtování dochází ke srovnání skutečného a účetního stavu.
Daňová přiznání z předchozích účetních období
Pro podání správného daňového přiznání je třeba vycházet z podaných daňových přiznání, tyto jsou jediným dokladem o výši vykázané daňové ztráty a uplatněných odčitatelných položkách. Rok vzniku daňové ztráty a její výše je rozhodná pro uplatnění v budoucích zdaňovacích obdobích.
Potřebná daňová přiznání
k dani z příjmu právnických osob/ fyzických osob, včetně příloh,
k dani silniční,
k dani FO ze závislé činnosti a funkčních požitků,
k dani srážkové FO, PO,
DPH,
daň z nemovitostí u obchodního majetku,
Další doklady:
uzavřené platné smlouvy,
smlouvy o půjčkách,
úvěrové smlouvy, leasingové smlouvy, včetně splátkových kalendářů,
kopie velkých technických průkazů vozidel v majetku, zaměstnanců,
další doklady potřebné k vedení účetnictví, daňové evidence.
Ušetřete čas a zbytečné výdaje. Náš outsourcing účetnictví vám zajistí přehledné a správné vyhodnocení vašich dokladů. Jednotlivé modely spolupráce navíc upravíme podle vašich potřeb.
Ing. Šárka Chlumská, jednatelka společnosti
Při převzetí mzdové a personální agendy je nutné předat následující doklady:
pracovní smlouvy včetně dodatků, platových výměrů,
dohody o provedení práce, dohody o pracovní činnosti,
růžové prohlášení poplatníka, včetně souvisejících potvrzení (studium, ZTP),
kopie rodných listů dětí,
smlouvy o úvěru na bydlení, životních pojistek,
zůstatky dovolené, průměry pro náhrady (dovolené) zaměstnanců,
potvrzení o zdanitelných příjmech z předchozího roku,
mzdové listy, rekapitulace mezd při převzetí v průběhu roku,
další potřebné doklady potřebné k řádnému zpracování mezd včetně podkladů zaměstnanců, kteří jsou na rodičovské dovolené.